pondělí 13. února 2012

moje polička s knihami - 2. část

Tak, a máme tu pokračování =)



Pět holek vítězí od Vlasty Svobodové jsem dostala k Vánocům, přečetla jsem jí za pár dní, ale nepatří mezi mé oblíbené. Já tenhle styl psaní prostě nemám ráda. Je to vlastně třetí díl, po Trampotách pěti holek a Pět holek v akci. Děj jsem pochopila i bez toho, abych tyhle dvě předchozí knihy měla přečtené. Bára, Erika, Míša, Terka a Vendulka si oblíbili fotografování a proto je napadlo, že by se mohli přihlásit na výstavu zájmových kroužků  pražských škol. Zúčastnili si i Celostátní výstavy fotoamatérů v expozici mladých fotografů. Měly úspěch, ale ten jim záviděli kluci, proto přišli s nápadem uspořádat školní olympiádu.

Poslední léto od Ann Basharesové jsem dostala také k Vánocům, ale ještě jsem se nedostala k tomu, abych jí přečetla. Zatím jsem na začátku. Řekla bych, že se mi zatím líbí víc než Pět holek vítězí, ale nějak se mi do ní nechce. Je to o Alici, její sestře Riley a Pavlovi, kteří spolu prožívali krásná léta na ostrově. Ale vstoupila mezi ně láska a velký problém. Jak se s tím vypořádají? A bude toto léto jejich posledním? Knížka má krásnou obálku; tady a fascinuje mě ten název. Určitě dám vědět, jaká knížka byla, až si jí přečtu.

A teď jsou na řadě knížky od Jacqueline Wilsonové, které jsem měla ještě před půl rokem moc ráda. Mám jich osm, ale některé si nechám na příště. „Píše v první osobě, a to jejím příběhům dodává přesvědčivost.“

Knížku Moje sestra Jodie jsem dostala k minulým Vánocům, společně s Mým tajným deníkem a Projektem Loty. Je o stydlivé, vyplašené, malé Pearl a její starší, odvážné, ztřeštěné, drzé sestře Jodie. Ale celá jejich rodina se přestěhuje k Melchester College, viktoriánské internátní škole, kde stráví prázdniny.  Pearl si najde kamarády, ale  Jodie je i začátkem roku sama. Pearl se daří výborně, ale Jodie jí postrádá. Ale jednou dojde k tragické nehodě a Pearl zjistí, jak moc svou sestru potřebuje. Myslím, že když jsem knížku přečetla, brečela jsem. Hrozně se mi ta knížka líbila, ale teď už na ní toho moc nevidím. Musím ale říct, že má krásnou fialovo červenou obálku.

Ilustrovanou mámu jsem si koupila na dětský den, když jsem jeli se školou do kina. K ní jsem si vybrala i Lolu Rose. Keiko má moc ráda svojí mámu Amaryllis, která je potetovaná od hlavy až k patě. Ale její starší sestra Gemma svojí mámu už neobdivuje. Touží, aby byla normálnější.  Každá kapitola se jmenuje podle jednoho tetování, co má Amaryllis  na sobě, které s tím alespoň trochu souvisí. Děj se zamotává, když Amaryllis najde otce Gemmy, Mickyho, u kterého Gemma zůstane. Keiko zůstává se svojí mámou sama. Amyryllis už pomalu blázní, proto je odvezena do blázince a Keiko zůstává úplně sama. Prosto se rozhodne se svým kamarádem Oliverem  najít svého tátu, který se také jmenuje Micky…

Lola Rose je nové jméno Jani, která se svým bráškou Johnym a mámou  Nikki musí utéct do Londýna, když to doma začíná být nebezpečné. Život Loly Rose není krásný jako nové jméno. Když její máma musí odejít do nemocnice, Lola Rose se musí chovat dospěleji, než se ve skutečnosti cítí. Ale naštěstí jí na pomoc přispěchá teta Barbara.

První láska je první díl ze série První (láska/nástrahy/starosti/slzy) o Sally, a jejích kamarádkách Magdě a Nadě, které jdou do devítky. Všechny tři jsou zapletené s různými kluky a saly také zjistí, že lhát se nevyplácí. Tahle knížka má jen pár stránek a před začátkem každé kapitoly je devět předsevzetí/hrdinů a hrdinek/ přání/ věcí, co jí vadí na škole/ snů (těch, co se zdají v noci)/ nej. oslav / zvláštních věcí a nečekaných skutečností/ oblíbenců/ nejtrapnějších okamžiků/romantických dvojic podle Sally.     


Pokud jste se dostali až sem, zasloužili by jste si potlesk! Ale jelikož jsem líná nějaký nahrát a dát ho sem, máte smůlu. Doufám, že vám to nevadí ;)

Pa =)
Verry Chatty

PS: těšte se na další zdlouhavé povídání o šesti knížkách, které jsou na řadě =D
PSS: k snídani jsem měla tohle =) Ale bez borůvek ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat